BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at skabe mere lighed i sundhed? Har du mod på at understøtte og udvikle sundhedsindsatsen på det specialiserede socialområde i Region Midtjylland? Har du lyst til at bringe din sundhedsfaglige viden og erfaring i spil i en central koordinerende funktion hos en af Danmarks største leverandører af specialiserede botilbud? Har du lyst til og mod på at sætte dit præg på den sundheds- og socialfaglige udvikling i fremtidens specialiserede socialområde i Region Midtjylland? Hvis du kan svare JA hertil, så er du måske vores barselsvikar fra 1. maj 2024.
Vi kan tilbyde dig- Spændende og faglige udfordringer, hvor du har mulighed for at bidrage til den strategiske retning dels for Socialområdet, dels for Socialområdets Stab.
- Tæt samarbejde med ledelsen, både centralt og decentralt.
- At blive en del af Socialstabens sundhedsteam.
- En afvekslende hverdag med mange forskellige samarbejdsparter og opgaver.
- Dygtige kolleger og et arbejdsmiljø, hvor samarbejde og videndeling vægtes højt.
- En arbejdsplads med en uformel kommunikation.
- Et anerkendende arbejdsmiljø med fokus på tillid, dialog og arbejdsglæde – hvor der er plads til forskellighed.
- Mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse, inkl. at arbejde hjemmefra, når opgaverne tillader det.
Du kommer til at indgå i løsningen af både drifts- og udviklingsopgaver, hvor du vil samarbejde på tværs af mange fagligheder og på alle niveauer i en stor organisation. Du bliver således en central sparringspartner for ledere og medarbejdere i vores otte specialområder og i Socialområdets Stab. Opgaverne er mange og forskellige, men eksempler kan være:
Overordnede opgaver- Tovholder for sundhedsteamet og det sundhedsfaglige netværk
- kunne agere mødeleder, udarbejde dagsordener, referater og notater.
- Koordinering, planlægning og udførelse af forskellige strategiske, drifts- og udviklingsopgaver ift. Socialområdets sundhedsfaglige virksomhed.
- Projektledelse af forskellige fora og arbejdsgrupper, bl.a. regional arbejdsgruppe både på tværs af de andre regioner og i Region Midtjylland.
- Planlægge og forestå udviklings- og implementeringsprocesser i tæt samarbejde med driften.
- Implementering af samarbejdsaftalen med psykiatrien.
- Implementering af den gode indlæggelse og udskrivelse.
- Planlægning af vaccinationsorganiseringen.
- Sundhedsfaglig kompetenceudvikling.
- Opfølgningsmøder på de sundhedsfaglige procesdage.
Opgaverne løses både selvstændigt, i makkerskaber og i teams, så du får den nødvendige rammesætning, sparring og støtte til løsningen af opgaverne.
Om dig- Du er sandsynligvis sygeplejerske eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne med efter-/videreuddannelse.
- Du har måske indsigt i og erfaring med drift af specialiserede sociale tilbud.
- Du har administrativ flair og trives med administrative opgaver som dagsordner, referat, notater og andet skriftligt materiale.
- Du har erfaring med at drive processer og sikre medinddragelse, når nye løsninger skal findes.
- Du har veludviklede relationelle kompetencer og formår at navigere i samspil mellem medarbejdere og ledelser på alle niveauer.
- Du evner at se sammenhænge og kan kommunikere klart, tydeligt og tilstrækkeligt – også om komplicerede sager.
- Du har personlig gennemslagskraft, kan arbejde selvstændigt og tage ledelse på opgaven.
Du bliver en del af et af Danmarks største og mest specialiserede socialområder. Et socialområde med store ambitioner om at gøre en forskel for de mest udsatte borgere i vores samfund. På Socialområdet i Region Midtjylland driver vi en række specialiserede bosteder, dagtilbud og institutioner for børn, unge og voksne med særlige behov. Tilbuddene er samlet i otte specialområder med hver deres områdeledelse.
Du kan læse mere om Socialområdet på www.social.rm.dk.
I Socialområdets Stab er kerneopgaven at understøtte hele ledelsessystemet på Socialområdet og den fortsatte udvikling af Socialområdet. Socialområdets Stab har adresse på Tingvej i Viborg, hvor din daglige arbejdsplads også vil være. Staben er organiseret i tre kontorer.
Vi er er en del af en dynamisk organisation i konstant bevægelse, hvilket kræver agilitet og omstillingsparathed i forhold til opgaveløsning og organisering. Der kan derfor ske ændringer i opgavesammensætningen i stillingen undervejs. Opgaverne i Socialområdets Stab vil desuden kræve et tæt samarbejde. Det gælder både internt i Staben på tværs af de tre kontorer, men også i samarbejdet med ledelses- og stabsfunktioner i specialområderne samt koncernstabe og forskellige eksterne samarbejdspartnere.
Løn og ansættelsesvilkårDer er tale om en fuldtidsstilling, som er placeret i kontoret Kvalitet, Sundhed og Udvikling.
Tiltrædelse pr. 1. maj eller efter konkret aftale. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Du vil referere til vicedirektør Carsten Wulff Hansen, som ved spørgsmål kan træffes på tlf. 5156 2012 eller CarstenWulff.Hansen@social.rm.dk.
Din ansøgning skal være os i hænde elektronisk via linket senest den 12. marts 2024.
Samtaler forventes afholdt fredag den 15. marts 2024, og en evt. anden samtale tirsdag den 19. marts 2024.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Region Midtjylland, Tingvej 15 A, 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6000350