Akademiske sagsbehandlere til Rigsarkivet i Viborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre data fra Rigsarkivets samlinger tilgængelige for borgerne? Kunne du tænke dig at arbejde med udfordrende og kompleks sagsbehandling sammen med dygtige kolleger med et højt fagligt niveau? I Egenaccesteamet arbejder vi for at sikre borgerne indsigt i deres egne personoplysninger og egen historie - fx i forhold til tidligere anbragte børn. Der er stor interesse for området, og vi har brug for din hjælp!

Med næsten 1000 års analog og digital samfundsdokumentation er Rigsarkivet Danmarks hukommelse og videncenter for det danske samfunds udvikling. Vi indsamler, bevarer og leverer originale dokumenter og data, der understøtter videns- og retssamfundets behov og skaber nye indsigter og forståelser af vores samfund. I Rigsarkivet bliver du del af en ambitiøs og moderne organisation. I tæt samarbejde med vores brugere, arbejder vi kontinuerligt på at være en vigtig spiller i den offentlige digitale infrastruktur, så vores store mængde data skaber størst mulig værdi for borgere, forskere, virksomheder og offentlige myndigheder.

I Rigsarkivet behandler vi spørgsmål om adgang til data med størst mulig åbenhed. Samtidig varetager vi hensynet til andre borgeres krav på beskyttelse af privatlivets fred. Dette kræver sikker sagsbehandling, hvor data fra enhver statslig og regional myndighed samt kommunale data kommer i spil.

Jobbet
Som akademisk medarbejder i teamet for Egenacces bliver du en del af Enheden for Adgang og Egenacces. Enheden består af 18 medarbejdere, der er fordelt på Rigsarkivets adresser i København, Odense, Aabenraa og Viborg.

Du har ansvar for sagsbehandling af sager om borgeres indsigt i oplysninger om dem selv efter arkivlovens bestemmelser. Du gennemgår det fremfundne materiale ud fra borgerens anmodning og arkivlovens regler. På den måde sikrer vi, at ansøgere får adgang til egne personoplysninger, samtidig med at vi har øje for, om der er andre oplysninger, der skal beskyttes.

Sammen arbejder vi hele tiden på at udvikle processer og arbejdsgange, så vi løser vores opgaver så effektivt og smidigt som muligt. Du arbejder derfor grundigt med blik for detaljer, samtidig med at du ser de bredere perspektiver og sammenhænge.

I enheden prioriterer vi gode muligheder for personlig og faglig udvikling, ligesom vi lægger vægt på et stærkt fagligt og socialt arbejdsmiljø, hvor opgaverne løses i samarbejde med kollegerne.

Om dig
Du har en lang videregående uddannelse inden for humaniora eller samfundsfag. Endvidere har du god juridisk forståelse og kendskab til den offentlige forvaltning. Vi lægger ikke så meget vægt på, hvilken uddannelsesmæssig baggrund du har, som på dine faglige kvalifikationer og erfaring inden for følgende områder

  • Du har kendskab til forvaltningsopgaver og offentlig sagsbehandling og har stærke sagsbehandlingsmæssige kompetencer, så du kan behandle sagerne med fokus på både kvalitet og effektivitet.
  • Du har styr på forvaltningsret.
  • Du forstår at afveje hensyn til flere parter.
  • Du læser hurtigt og bevarer overblikket - også når sagerne er lange.
  • Du har erfaring med borgerkontakt og skriver et klart og letforståeligt dansk, som borgerne forstår.
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til databeskyttelsesregler, herunder GDPR.
Derudover er det en fordel, men ikke et krav, hvis du har konkret erfaring med sagsbehandling efter arkivloven eller med læsning af håndskrevne materialer fx fra tidligere ansættelser eller studier.

Du har en struktureret og selvstændig tilgang og bruger dine faglige evner til at sikre en hurtig, korrekt og effektiv sagsbehandling. Du sætter pris på humor og åben kommunikation i hverdagen.

Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen. Vi har fleksible arbejdstider og vægter, at arbejds- og privatliv hænger godt sammen.

Arbejdsstedet er Ll. Sct. Hans Gade 5, centralt i Viborg.

Stillingerne ønskes besat pr. 1. august 2023.

Vi indhenter straffeattest.

Din ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse og erhvervserfaring via Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.

Ansøgningsfristen er onsdag den 7. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 24.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Anne Bækgaard på 41 71 72 19 eller teamleder Camilla Storm på 41 71 73 66.

Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.

Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rigsarkivet, Viborg, Ll. Sct. Hans Gade 5 , 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169297&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839966

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet