BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du snart færdiguddannet eller er du en erfaren jurist, så grib muligheden for at få et meningsfuldt job i et stærkt juridisk miljø, hvor ambitioner og samarbejde er i højsædet!
Dine arbejdsopgaver i Nævnenes Hus
I en demokratisk retsstat er det naturligt, at der indimellem opstår uenigheder om jura eller om faktiske forhold. De uafhængige domstolslignende nævn, som Nævnenes Hus sekretariatsbetjener, bidrager til at løse en række af disse tvister, når tvisterne opstår mellem myndigheder og private eller mellem to private parter.
Nævnene spiller derfor en vigtig rolle i det danske retssamfund. Som jurist i Nævnenes Hus’ Team Jura kommer du til dels at sikre, at Nævnenes Hus overholder relevant lovgivning og interne retningslinjer og dels til at behandle sager og forberede afgørelser til nævnene i tvister om aktindsigt, samt kvalitetssikring af udkast til afgørelser om aktindsigt, som laves af teamets dygtige studentermedhjælpere og bachelorfuldmægtige. Hos Nævnenes Hus er der både mulighed for at prøve kræfter med en bred vifte af retsområder og mulighed for at opbygge en høj specialistviden inden for bestemte retsområder.
I Nævnenes Hus, der er en styrelse under Erhvervsministeriet, er der ansat cirka 160 jurister, samt omkring 30 jurastuderende. Nævnenes Hus sekretariatsbetjener i alt 18 domstolslignende nævn i form af både rekursnævn, disciplinærnævn og privatretlige tvistnævn. Hertil kommer, at Nævnenes Hus er klassisk klageinstans i forhold til afgørelser efter byggelovgivningen.
Team Jura
Vi søger en kollega til at indgå i teamet, der er en del af stabsfunktionen i Nævnenes Hus. Team Jura varetager en række forskelligartede, tværgående opgaver herunder eksempelvis compliance, henvendelser fra Datatilsynet og andre tilsynsmyndigheder, intern peer review og tilsynet med private ankenævn. Du kan læse mere om Team Juras opgaver her. Team Jura behandler desuden rekurssager vedrørende aktindsigt for de fleste nævn, der sekretariatsbetjenes af Nævnenes Hus, og herudover yder Team Jura intern juridisk rådgivning til resten af Nævnenes Hus.
Har du spørgsmål til opslaget eller arbejdsopgaverne i øvrigt, kan du enten kontakte Marie Vestergaard Thuesen, som er konstitueret teamchef i området, på 7240 5686, eller fuldmægtig Charlotte Ploumann Bruun, som er GDPR-ansvarlig, på 7240 5630.
Vi tilbyder
Nævnenes Hus er en unik arbejdsplads for dig som jurist – uanset om du er nyuddannet eller erfaren. Vi har nemlig samlet mange jurister og juridiske specialer under ét tag, hvilket betyder, at du som medarbejder kan prøve kræfter med mange forskellige retsområder gennem din karriere, afhængigt af dine faglige interesser. Vores stærke juridiske miljø giver os desuden mulighed for at tilbyde dig solid faglig sparring fra dine erfarne kollegaer og nævnsformænd, hvoraf flere af disse er landsdommere eller juridiske professorer
I Nævnenes Hus lægger vi stor vægt på faglig og personlig udvikling. Derfor har alle medarbejdere løbende udviklingssamtaler med deres nærmeste leder, som tager udgangspunkt i en individuel udviklingsplan. Udviklingssamtalerne sætter fokus på dine faglige ambitioner på kort og langt sigt hvad enten dit ønske er at blive specialiseret inden for et retsområde, løse forretningsunderstøttende opgaver, prøve kræfter med ledelse eller noget helt fjerde.
Din hverdag i Nævnenes Hus vil være præget af godt samarbejde i dit team og på tværs af huset. Vi prioriterer nærværende ledelse, fleksibilitet og balance mellem arbejds- og privatliv, herunder gode muligheder for hjemmearbejde. Vi har en aktiv personaleforening samt bl.a. en cykel- og bogklub, som bidrager til et rigtig godt kollegialt fællesskab i huset.
Som ny medarbejder i Nævnenes Hus vil du gennemgå en grundig introduktion til dine nye arbejdsopgaver. Vi udarbejder et særligt tilrettelagt introduktionsprogram til dig, så du bliver klædt godt på til at indgå i hverdagen i Nævnenes Hus.
Din profil
- Du er eller bliver uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
- Du har ordensans, er struktureret, og trives med en større opgaveportefølje.
- Du har interesse for at arbejde med forvaltningsret og databeskyttelse. Du trives med at samarbejde på tværs af organisationen og organisatoriske niveauer.
- Du har et højt fagligt niveau og kan omsætte denne faglighed til praksis.
- Du ønsker at bidrage til det faglige og sociale miljø og værdsætter samarbejde og videndeling.
Du søger stillingen ved at uploade din motiverede ansøgning, CV samt eksamenspapirer fra både bachelor- og kandidatuddannelsen senest onsdag d. 11. september 2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag d. 16. og tirsdag d. 17. september og 2. samtaler fredag d. 20. september 2024.
Ansættelse snarest muligt.
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC-overenskomsten.
Arbejdsstedet vil være Toldboden 2, 8800 Viborg – kun få minutters gang fra bus- og togstationen.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Vil du vide mere?
Læs mere om Nævnenes Hus her: https://naevneneshus.dk/
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nævnenes Hus, Toldboden , 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102774