Har du din personalejuridiske værktøjskasse i orden? Og vil du være med til at sikre struktur, kvalitet og udvikling i Mercantecs HR-processer?
Mercantec søger en HR Service Partner, der kombinerer stærke kompetencer inden for personalejura, HR-administration og rekruttering med en struktureret og procesorienteret tilgang. Hos os får du en central rolle i at sikre professionel HR-drift i en organisation i udvikling.
Om Mercantec
Mercantec er Viborgs største uddannelsesinstitution, hvor vi udbyder erhvervsuddannelser, gymnasiale uddannelser og efteruddannelse til både unge og voksne. Vi er ca. 500 medarbejdere og har en kultur, hvor faglighed, udvikling og samarbejde er i centrum.
Erhvervsskolesektoren står over for en større reform, som medfører ændringer i hele uddannelseslandskabet, og HR-afdelingen spiller en central rolle i at sikre, at Mercantec kommer stabilt igennem forandringerne. Hos os får du mulighed for at gøre en reel forskel for organisationen – og dermed også påvirke den oplevelse og kvalitet, som vores elever og kursister møder.
Om jobbet
Som HR Service Partner bliver du garant for, at Mercantecs HR-drift fungerer effektivt, korrekt og ensartet. Dine opgaver er centraliseret omkring operationel HR, hvor du fx skal:
- Rådgive ledere i personalesager, fortolkning af overenskomster og lokalaftaler samt sikre HR-compliance og GDPR.
- Gennemføre rekrutteringer i samarbejde med ledere og HRBP
- Håndtere, koordinere og kvalitetssikre ansættelser, fratrædelser og lønbehandling, .
- Optimere og digitalisere HR-processer og systemer.
- Sikre et professionelt HR-årshjul med tydelige og effektive processer
Vi har Mercantecs strategi som pejlemærke, og vi har forretningen i fokus i vores processer og beslutninger.
Vi søger dig, der
Har en bred HR baggrund med særlig vægt på det operationelle. Du er procesorienteret og struktureret, og du har blik for at gøre HR-driften professionel, effektiv og værdiskabende for både ledere og medarbejdere. Du ser synergierne, og du kan gennemskue hvordan alle aspekter af personaleadministrationen skaber værdi for organisationen.
Du trives i en hverdag med mange interessenter. Og i en tid med mange forandringer vil organisationen opleve dig som kommunikationsstærk og samarbejdsorienteret.
På det faglige plan, lægger vi vægt på:
- Relevant videregående uddannelse inden for HR, jura eller administration.
- Solid erfaring med personalejura, overenskomster og HR-administration
- Erfaring med rekruttering
- Godt kendskab til lønbehandling samt til GDPR og HR-compliance.
- Evne til at optimere og standardisere processer
- Kendskab til statslige overenskomster og aftaler er en fordel.
Yderligere oplysninger
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen og Mercantec som organisation, er du meget velkommen til at ringe til fungerende HR-chef Heidi Møller Andersen på telefon 3131 5135.
Der er tale om en fast stilling på 32-37 timer pr. uge. Tiltrædelse pr. 1. marts 2026 eller efter nærmere aftale. Løn og ansættelsesvilkår iht. Cirkulære om overenskomst for akademikere i staten eller anden relevant, statslig overenskomst.
Arbejdsstedet er i Viborg.
Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning til os senest den 7. januar 2026. Vi glæder os til at høre fra dig.
Første samtale bliver afholdt den 21. januar 2026 og anden samtale den 28. januar 2026.
Vi har fokus på at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset personlig baggrund. Du kan se mere om Mercantec som arbejdsplads her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Mercantec, H.C. Andersens Vej , 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/665da547-0b1a-4754-8c5e-0bdb2fb55f55