BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at videreudvikle vores lærepladskontor og yde kompetent og imødekommende service til virksomheder, elever, lærlinge og kolleger?
Som lærepladskoordinator på Mercantec bliver du en del af Studiecentrum og vores lærepladsfaglige fællesskab, som hver dag gør deres bedste for at supportere elever, virksomheder og kolleger og dermed sikre, at eleverne får den bedst mulige uddannelsesrejse.
Du vil indgå i et team med fokus på administration af uddannelsesaftaler. Du får en bred kontaktflade internt på Mercantec, hvor du dagligt samarbejder med lærepladskonsulenter, studievejledere og elever fra vores mange uddannelsesområder. Samtidig bliver du et centralt bindeled til virksomhederne, hvor du skal rådgive og besvare spørgsmål om uddannelsesaftaler, lærepladsgodkendelser mm.
Opgaver og ansvarsområder
Vi tilbyder en stilling, hvor opgaverne er mangeartede, og hvor du i høj grad vil få indflydelse på din egen hverdag. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Kontakt med virksomheder, elever og faglige udvalg i forbindelse med lærestedsgodkendelser, aftaleindgåelse og aftaleændringer
- Kontakt med eksterne samarbejdspartnere, herunder deltagelse i ERFA-møder, konferencer mv.
- Fortolkning og videreformidling af love og regler indenfor erhvervsuddannelserne og EUX
- Udarbejdelse og opfølgning på data og kvalitet i vores arbejde med uddannelsesaftaler
Du er en stærk administrator med gode kommunikationsevner i både skrift og tale, og du er i stand til at tilpasse din kommunikation til forskellige målgrupper. Du er udadvendt og serviceminded, hvilket kommer til udtryk, når du skaber relationer og netværker. Vi lægger stor vægt på, at du har en samarbejdsorienteret og fleksibel tilgang til resten af organisationen.
Derudover er det en betydelig fordel, hvis du har:
- Erfaring med at sætte dig ind i kompleks lovgivning
- Erfaring med uddannelsessystemet på EUD og EUX-området
- Erfaring med Lærepladsen.dk
Der er tale om en fast stilling på ca. 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK/Stat. Tiltrædelse pr. 1. december 2024. Arbejdsstedet er i Viborg.
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pia Fabrin på telefon 2160 1445.
Ansøgningsfristen er den 17. oktober, og vi forventer at afholde samtaler den 24. oktober.
Vi har fokus på at være en mangfoldig arbejdsplads og opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere til at søge uanset personlig baggrund. Du kan se mere om Mercantec som arbejdsplads her. Vi ser frem til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Mercantec, H.C. Andersens Vej , 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116679