Borgerservicemedarbejder med erfaring i økonomiadministration for pensionister søges i Viborg Kommune

dato

Har du erfaring med administration af pensionisters økonomi og tilskud til pensionister? Kan du bevare overblikket i en travl hverdag, hvor dagene sjældent er ens? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er du måske den borgerservicemedarbejder, vi søger.

Borgerservice søger en udadvendt og serviceorienteret borgerservicemedarbejder til en fast stilling på 37 timer ugentligt.

Vi søger helt konkret en medarbejder til team udbetaling og tilskud. En af de vigtigste kerneopgaver i teamet er at hjælpe borgere, som af forskellige årsager ikke mestrer at håndtere egen økonomi. Derfor er det vigtigt at du har erfaring med økonomi og budget i forbindelse med administration af pensionisters økonomi fra en lignende stilling. Derudover søger vi en medarbejder, der har erfaring med sagsbehandlingen af enkeltydelser og personlige tillæg.

Du skal mestre den gode konstruktive dialog med borgerne og have evnen til at afkode deres behov ved førstehåndsindtryk, men samtidigt også kunne sige fra og være professionel, når samtalen bliver svær. God kommunikation er afgørende, især når det kommer til økonomiadministration for pensionister. Hvis du har kendskab til øvrige tilskud til pensionister bl.a. helbredstillæg og udvidet helbredstillæg, så vil det være fordel.

Har du kendskab til de øvrige opgaver i Borgerservice, så vil det også være en fordel. Da vi ikke forventer at opgaverne i team udbetaling og tilskud kan udfylde hele din arbejdstid, vil du også skulle forvente enkelte vagter i enten information, hovedomstilling, DDH (den digitale hotline) eller som giftefoged.

Arbejdsområder
Vores kerneopgaver i Borgerservice er håndtering af borgerhenvendelser i front, digital medbetjening og sagsbehandling i bagland inden for nedenstående områder:

  • Omstilling af telefoner for store dele af Viborg Kommunes administration
  • Information i ankomstområdet på rådhuset
  • Pas og kørekort
  • Folkeregister
  • Opkrævning
  • Vielser
  • Tilskud til pensionister og administrationsklienter
  • Kontrolgruppe
Vi tilbyder:
  • Spændende job i en dynamisk afdeling med en bred opgaveportefølje
  • Et godt arbejdsmiljø
  • En røgfri arbejdsplads
  • Gode og engagerede kollegaer med gode muligheder for sparring
  • En afdeling, hvor et tværfagligt forpligtende samarbejde, videndeling og plads til forskellighed, er i højsædet
Vi forventer, at du:
  • er administrationsbachelor, administrationsøkonomi eller kontoruddannet med speciale i offentlig administration
  • Har erfaring fra Borgerservice eller lignende stillinger
  • Er målrettet, udadvendt, positiv og formår både at arbejde selvstændigt og i teams
  • Mestrer en bred vifte af fag- og støttesystemer og formår at arbejde på tværs af flere fagsystemer
  • Har et godt kendskab til digitale selvbetjeningsløsninger og evnen til at sælge, motivere og formidle fordelene herved (hjælp-til-selvhjælp og medbetjening)
  • Kan afkode borgeren ved førstehåndsindtryk og helhedsvurdere ud fra borgerens behov
  • Kan føre en konstruktiv dialog med borgerne og er god til klar og tydelig kommunikation og har rummelighed i forhold til borgernes forskellighed
  • Er robust over for forandringer og trives i en travl hverdag med mange afbrydelser
  • Bevarer roen og overblikket i hektiske perioder

Vi tilbyder et job i en kommune, hvor værdierne er: mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed = mod. Viborg Kommune er også en kommune, hvor vi ønsker at skabe mere helhed og sammenhæng for borgerne. Derfor har byrådet vedtaget en sammenhængsmodel, som danner grundlag for den politiske styring af kommunen og sætter mål, som skaber værdi for borgerne.
Arbejdsstedet er Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtale ultimo uge 17 eller primo uge 18. Som udgangspunkt afholder vi kun én samtalerunde, men det kan være, at vi vælger at indkalde dig til en anden samtalerunde.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Camilla Bech-Møller på tlf. 4114 6099.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Borgerservice, Team Udbetaling og Tilskud, Prinsens Alle, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a71388e0-0b75-4323-a8ed-9f983975c396

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook