Controller/akademisk medarbejder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Controller/akademisk medarbejder til Ejendomme og Energi, Viborg Kommune

Vil du være med på holdet i en afdeling med stort engagement, fart over feltet og godt humør?
Vil du være med til styring af driften af bygningerne og byggeprojekterne i Viborg Kommune?


Byrådet i Viborg Kommune har besluttet, at driften af kommunens egne bygninger, samt styring af byggeprojekter pr. 1. januar 2024 skal omorganiseres til en mere central styring, som forankres i Ejendomme og Energi. Det betyder, at vi fremadrettet skal varetage den samlede drift af ca. 600.000 m² bygning med et samlet budget på ca. 150 mio. kr. samt styre anlægsbyggerier for samlet 125-150 mio. kr. årligt. Med ansvaret følger også behovet for styring af økonomien, stor kompleksitet og en løbende strøm af analyse og udviklingsopgaver. Så vi har brug for en dygtig og alsidig medarbejder, som kan fungere som controller/koordinator/analytiker.

Ejendomme og Energi kommer til at stå for hele bygherrerollen ifm. kommunens egne bygninger. Afdelingen har desuden en central placering i den grønne omstilling ift. klimahandlingsplanen, så dokumentation for, at vi leverer på kommunens mål ift. energi og CO2, kommer mere og mere i fokus. Det betyder, at vi udover det byggefaglige aspekt også skal stå for den politiske betjening og afrapportering, udarbejdelse af økonomiske analyser, strategier mm.

For at understøtte denne opgaver søger vi derfor en medarbejder til en nyoprettet stilling, som kan varetage den analytiske del, udarbejde dagordenspunkter samt styre budget og regnskab. Hvis du vil være med til at sikre, at arbejdet udføres bedst muligt, er det måske dig, vi søger.

Om os

Ejendomme og Energi er en del af Teknik & Miljø og hører under chefområdet Trafik, Ejendomme og Sekretariatet. Vi er samlet 24 medarbejdere i afdelingen, der er opdelt i fire teams:

  • Projektteam
  • Vedligeholdelsesteam
  • Drifts- og Energiteam
  • Udlejnings- og Administrationsteam
Du bliver en del af Udlejnings- og Administrationsteamet, men vil komme til at arbejde på tværs af alle teams i afdelingen og i tæt sparring med afdelingslederen. Udover de fire teams i forvaltningen har vi også ansvaret for ca. 80 tekniske servicemedarbejdere fordelt på 5 geografiske distrikter.

Dine opgaver

Opgaverne vil blive mangeartede og består bl.a. af følgende:
  • Have overblikket over budgetterne og lave økonomiopfølgninger på tværs af alle teams
  • Lave dagsordenspunkter, sagsfremstillinger og notater til det politiske niveau
  • Være tovholder på udarbejdelse af strategier og procedurer
  • Arbejde med initiativer på tværs af direktørområderne i Viborg Kommune
  • Lave analyse og benchmarking internt i Viborg Kommune
  • Foretage benchmarking på baggrund af nøgletal ift. andre kommuner
  • Være det administrative bindeled mellem drifts-, vedligeholdelses- og projektteamet
  • Håndtere div. myndighedshenvendelser vedr. bygninger
  • Skabe og vedligeholde overblik over service- og indkøbsaftaler
  • Arbejde med ansøgninger til relevante, statslige puljer
  • Definere og gennemføre egne projekter

Listen er ikke udtømmende men giver forhåbentligt et overblik over spændvidden i de opgaver, du kommer til at arbejde med. Opgaveløsningen sker i et tæt samarbejde med de øvrige teams i afdelingen, hvor der i forvejen er administrative kolleger, som vil blive tætte sparringspartnere. Vi lægger vægt på, at du er god til at arbejde selvstændigt, men det betyder ikke, at du kommer til at sidde alene med opgaverne. Eftersom stillingen er nyoprettet, er der store muligheder for at få indflydelse på egne arbejdsopgaver.

Om dig

Vi forestiller os, at du kan have følgende kvalifikationer:
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund – det kan være en akademisk uddannelse med interesse for bygninger eller en byggefaglig uddannelse med interesse for analyse arbejde
  • Kan overskue komplicerede budgetter og regnskaber
  • Både kan tage selvstændigt ansvar og arbejde tværfagligt
  • Erfaring fra og lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation
  • God til at kommunikere effektivt og præcist både mundtligt og skriftligt
  • Har øje for rettidig information og inddragelse

Som person ønsker vi, at du
  • evner at håndtere flere sager samtidig uden at miste fokus
  • er god til at samarbejde med andre
  • udviser nysgerrighed og vilje til at tage ejerskab for opgaverne
  • er metodisk og systematisk med gode analytiske evner
  • er robust og tålmodig
  • har let til smil og et godt humør

Dine personlige kvalifikationer betyder meget i en stilling som denne. Du skal først og fremmest kunne trives med at have mange opgaver samtidigt, og så skal du have gode analytiske evner. Samtidig er det vigtigt, at du er god til at opbygge og vedligeholde relationer både internt i afdelingen, i Teknik & Miljø samt hele forvaltningen.

Vi tilbyder

I Ejendomme og Energi får du et udfordrende og spændende job, der er præget af selvstændighed og ansvar i opgaveløsningen. Vi har et godt socialt og stærkt fagligt miljø, hvor videndeling, helhedstænkning, humor og god service er nøgleordene i det daglige samarbejde. Vi har til tider meget travlt – det er derfor vigtigt for os, at der både er plads til at være fokuserede og koncentrerede, og at der er plads til en uhøjtidelig omgangstone med tid til spas og smil, samt mulighed for deltagelse i fælles sociale aktiviteter. Vi tager ansvar og tør også tage de vanskelige beslutninger. Der skal derfor være plads til at begå fejl – og lære af dem efterfølgende. Vi insisterer på at dele viden og udvikle opgaverne i fællesskab.

At arbejde for Viborg Kommune betyder
  • at man arbejder i en værdibaseret organisation, hvor de 4 personalepolitiske værdier er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod
  • muligheder for faglig udvikling på en attraktiv arbejdsplads med høj aktivitet og ambitionsniveau, og engagerede og sociale kolleger
  • en god arbejdsplads i bevægelse, der er placeret i et flot og moderne rådhus med åbne kontormiljøer og god kantine
  • en arbejdsplads med et stærkt engagement og en udstrakt grad af frihed under ansvar
  • at der er gode, stabile arbejds- og ansættelsesvilkår med mulighed for flextid

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Øvrige oplysninger

Ansættelsesstedet er Teknik & Miljø, Ejendomme og Energi, Rådhuset, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.

Ansøgningsfrist er mandag den 27. november 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 49/50.
Stillingen er til besættelse pr. 1. februar 2024 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til: Afdelingsleder for Ejendomme og Energi, Jan Rønne, på telefon 87 87 52 59.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ejendomme og Energi, Prinsens Alle, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937696

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook