Den klare vej i hørejunglen

Foto: Privat. De to virksomhedsejere giver kyndig hjælp og vejledning
Profilbillede
dato

Forudsætningen for firmaet Hørbart™ er grundig, konkret erfaring og ekspertviden om høreudfordringer.

Firmaet tager ansvaret for hørelsen alvorligt, for det ansvar følger netop med den kæmpe viden, de to passionerede forretningsindehavere har. 
Høresansen er vigtig, ikke bare for livskvalitet, men også for livsmuligheder, og videre stimulering af vores hjerner.

En tydelig hjælp

De to ejere, Stinne Møller Nordby og Bettina Bloch-Hamre, supplerer hinanden perfekt som indehavere af firmaet Hørbart™. 
Og det gør de, fordi hver af dem har en fuldstændig fintunet og unik erfaringshorisont. 

Detaljeviden, god tid og en helt konkret erfaring med høreudfordringer er grundlaget for, at folk får kvalificeret hjælp. 
Det er den altruistiske ramme om firmaet. Og den ramme er klokkeklar.

Folk bliver hjulpet med høreproblemet i alle omstændigheder og detaljer. 

For Bettina og Stinne er det vigtigste nemlig, at det er let at blive fri af en høre-udfordring.

Du kommer ud af dynen

”Når man ikke kan høre, befinder man sig nærmest inde under en dyne, og det vi har fokus på, er at få den løftet.
På den måde siger det sig selv, at vi fokuserer på, at alt er klart og tydeligt. Det er vores grundværdi. Og det gør sig gældende for alle dele af vores firma.

"Hos Hørbart™ kan vi, med vores ekspertviden, tilpasse et høreapparat lige præcis til den pågældende brugers behov,” forklarer Stinne, der, udover at være indehaver af Hørbart™ underviser i audiologi på Syddansk Erhvervsskole.

Så er man sikret, at kvaliteten er i top


Foto: Privat // Råd og vejledning om høreapparaterne er en vigtig del af firmaets service.

Den præcise detalje

Bettina Bloch-Hamre uddyber Stinnes pointe med uundværlig viden: 

”Vi er ikke styret af ét bestemt produkt. Vi kender alle produkterne på markedet. Og vi vælger den løsning til brugeren, der passer helt nøjagtigt til dem. Det kan vi, på grund af vores mangeårige erfaring.”

En gave jeg giver videre

Ud over at være indehaver af Hørbart™ er Bettinas erfaring med hørelse helt konkret. 
Hun har været høreapparatsbruger fra hun var seks år gammel. 

Bettina afprøver på egne ører høreapparatskvaliteten inden at produktet tages ind. 

Hun ved, at god hørelse, og det, at en af kroppens primære sanser fungerer optimalt, er grundlaget for et godt liv:

”Et høreapparat har for mig været altafgørende for mine muligheder. Og det er en gave, jeg giver videre. Dårlig hørelse nedsætter lysten til at være social og det kan blive ensomt, så det har jeg stort fokus på.”

Hjælp hele vejen

Stinne Møller Nordby tager tråden op fra Bettina, og forklarer, hvad Hørbart™ helt præcis kan:

”Vi så, at der var behov for flere uafhængige hørecentre. De store kæder er producentejede, så de forhandler kun eget mærke.

"Vi hjælper i hele processen, fra diagnosticering af problemet, hvor folk selvfølgelig kan være nervøse, til valget af høreapparat. Netop derfor har vi god tid til den samtale, hvor vi afklarer folks behov. Tit er det jo evnen til at høre diskanten, der tabes med alderen, men der kan også være andre udfordringer, og de er vigtige at få med.”


Foto: Privat // Hørelsen bliver testet grundig hos firmaet. Det er forudsætningen for at finde det helt rigtige apparat.

Omstændighedernes afgørende betydning

Hørbart™ tager sig ikke bare af hørelsen, men af alle de omstændigheder, der faciliterer den, og Bettina forklarer yderligere:

Trygheden hos os består i, at vi ikke bare tager os af praktikken omkring kommunalt tilskud. 

Hvis en bruger spiller badminton skal høreapparatet sidde godt fast.”

"Og hvis man ønsker at streame til sin computer eller tablet, skal høreapparatet selvfølgelig have bluetooth. Er uheldet ude i forbindelse med tab, så er du også dækket mod det. Vores målsætning er, at alt skal være let, så vores klinikker ligger steder med god adgang til parkering. Det drejer sig om, at forholdene er velgennemtænkte.”

Altruistiske forretningskvinder

Bettina Bloch-Hamre og Stinne Møller Nordby er to kloge virksomhedsejere, der, ud over professionaliteten, har hjerterne på rette sted. 

Stinne forklarer:

”Ja, folk føler sig udelukket, når de ikke kan høre, fordi det er en forhindring, når man deltager i sociale arrangementer og familiesammenkomster. Med alderen skal hjernen holdes i gang, og det er hørelsen et udgangspunkt for via stimulering i form af musik og samtaler.”

"En ældre dame fortalte, at hun med høreapparater nu havde fået livsglæden tilbage, for hun kunne pludselig deltage på næsten samme vilkår som de andre. Bettina slutter interviewet humoristisk af: Ja, og når man så bliver træt af at høre på familiens vås og konflikter, så kan man jo altid bare tage sit høreapparat af.”

Klinikker og forløb

Hos Hørbart™ er der altid gratis høretest og en prøveperiode, før beslutningen tages.
Prisen er inklusiv alt, der er ingen skjulte udgifter. 

Du kan læse meget mere på hjemmesiden her: www.hoerbart.dk. 

Her finder du også kontaktdetaljer til klinikkerne i både Viborg, Vejle og Herning. 

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Hørbart ApS

Seneste på facebook