Konsulent til Udbud og Indkøb i Viborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig en afvekslende hverdag, med mangeartede opgaver i forbindelse med udbud af kommunens indkøb, og derigennem sikre effektive, værdiskabende og bæredygtige indkøb, så er du måske vores nye konsulent!  
 
Vi indgår kontrakter i samarbejde med kommunens forskellige fagområder og fagpersoner på varekøb og tjenesteydelser af mere eller mindre kompleks karakter. Det kan være på alt fra de helt borgernære hjælpemidler til It-systemer. Man kan derfor forvente en hverdag, med en bred samarbejdsflade til både private og offentlige med mange forskellige fagligheder. 
  
Om os 
Udbud og Indkøb består af 9 medarbejdere, som er en god blanding af akademikere og administrativt personale samt nye og erfarne medarbejdere. Vi har sammen ansvaret for Viborg Kommunes udbud af varer og tjenesteydelser.  
 
Afdelingen er opdelt i to teams. Udbudsteamet, som du vil blive en del af, og et kontraktstyrings-/forsikringsteam. I hverdagen er der et tæt samarbejde mellem de to teams, både når udbud gennemføres og i den efterfølgende kontraktperiode.  
 
Vi har et højt fagligt ambitionsniveau og et stærkt fagligt fællesskab. Vi gør en dyd ud af at spare med hinanden, dele viden og erfaringer.  
 
Din profil  
Det er en forudsætning, at du har en interesse i at arbejde med alle de opgaver, offentligt indkøb og udbud indeholder. Kendskab eller uddannelse indenfor området er en fordel, men det vil også vægte højt at finde den rette person, der evner at udvikle kompetencer til jobbet.  
 
Da der er tale om en stilling med en bred kontaktflade, forventes det, at du har gode kommunikationsevner i både skrift og tale overfor de mange forskellige faggrupper, vi samarbejder med. 
 
Du har de bedste forudsætninger for at lykkes i stillingen, hvis du: 

  • er en udpræget teamplayer 
  • er målrettet og struktureret i dit arbejde 
  • har analytisk sans, stort overblik og er nytænkende 
  • har en praktisk tilgang til opgaven og fokus på at indgå kontrakter, der giver værdi for fagområdet 
Derudover forventer vi, at du kan arbejde selvstændigt og drive projekter med mange forskellige deltagere – selvfølgelig med god sparring med dine erfarne kollegaer. 
 
Arbejdsområder 
Vi varetager mange forskelligartede opgaver både i omfang og kompleksitet. Det betyder, at vi i høj grad kan tilpasse opgaverne ud fra dine faglige interesser og dit erfaringsgrundlag. Vi arbejder med øje for den enkeltes løbende faglige udvikling, og vi er sammen om at løfte hinanden og opgaverne. 
Dine arbejdsopgaver vil derfor blive fastlagt ud fra dine kompetencer, og hvordan det passer med de øvrige i teamet/afdelingen.  
 
Som udgangspunkt vil de omfatte: 
  • gennemførelse af udbud af varer og tjenesteydelser; både selvstændigt som projektleder og som intern ansvarlig i forbindelse med udbud gennemført af vores indkøbsfællesskab eller SKI (Staten og Kommunernes Indkøbsfællesskab). 
  • samarbejde med leverandører vedrørende igangværende kontrakter – også, når der er udfordringer 
  • konsulentbistand til afdelinger og institutioner i indkøbs- og udbudsmæssige spørgsmål 
 Vi tilbyder 
Arbejdsstedet er på Viborg Rådhus, og vi tilbyder et spændende job i en velfungerende og dynamisk afdeling med høj faglighed og fleksibilitet.  
 
Vi sidder i et åbent kontormiljø med rig mulighed for at danne relationer på tværs af afdelinger. Der er plads til at være ambitiøs og karrierebevidst samtidig med, at der er tid til alt det andet vigtige ved siden af arbejdet.    
 
Vi har desuden en fantastisk kantine, hvor du har mulighed for at købe dagens frokost, hvis du er blevet træt af madpakker. 
 
Løn efter overenskomst og kvalifikationer. 
 
Yderligere oplysninger 
Kunne du tænke dig en uformel snak med en kommende kollega, så giv vores udbudskonsulent Anne Husum Mikkelsen et kald på tlf. 21 72 96 38. 
 
Hvis du vil have flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Udbuds- og Indkøbschef Tina Bjørnholt, tlf. 41 93 34 40. 
 
Afdelingen har ferielukket i uge 29 og 30. 
 
Samtaler forventes afholdt den 23. og 25. august 2023. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Beskæftigelse, Økonomi & Personale, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=8317a340-672d-4391-a445-dab632609971

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875156

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet