BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger hurtigst muligt eller pr. 1. januar 2024 en dygtig og kompetent kontraktkonsulent, der med pondus og sikkerhed kan forhandle, indgå og overvåge vores kontrakter i Familieafdelingen, primært på anbringelsesområdet.
I Viborg Kommune er vi optaget af at sikre vellykkede anbringelsesforløb til gavn for barnet, og derfor har vi valgt at samle kontraktforhandlingerne i en selvstændig funktion, så en eventuel interessekonflikt omkring kontakterne ikke vil få indflydelse på samarbejder mellem f.eks. en plejefamilie, rådgiver og familieplejekonsulent.
Vi har derfor brug for en som dig, der:
- brænder for anbringelsesområdet
- gerne vil være med til at præge området
- gerne vil være samlingspunktet for vores anbringelser
- i tæt samarbejde med vores anden kontraktkonsulent være garant for en sikker drift af kontraktfunktionen og ikke mindst en god dialog med vores mange samarbejdspartnere.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Indgå i et tæt samarbejde med vores nuværende kontraktkonsulent
- Ansvarlig for, men i tæt samarbejde med socialrådgiver og familieplejekonsulent at indgå eller genforhandle kontrakter i en række forebyggelses- og anbringelsessager
- Have et permanent overblik over samtlige anbringelseskontrakter og sikre at kontrakterne genforhandles på de aftalte tidspunkter
- Håndtere opsigelser samt øvrige kontraktretlige forhold
- Vejledning samt udarbejdelse af afgørelser inden for retssikkerhedsloven primært inden for mellemkommunal refusion
- Sikre opfølgning i alle refusionssager på børneområdet, hvor Viborg modtager eller afgiver refusionstilsagn fra/til anden kommune
- Understøtte implementeringen af sagsprocedure ved unges overgang fra barn til voksen, herunder sikre rettidig sagsbehandling
- Yde vejledning i forhold forældrebetaling samt egenbetaling for anbragte børn og unge over 18 år
- Indgå i et tæt samarbejde med vores controller om økonomistyringen på hele udsatte området.
Udover opgaven som kontraktkonsulent vil du også komme til at arbejde med en andel af generelle konsulentopgaver inden for skole-, dagtilbuds- og familieområdet.
Dine personlige egenskaber:
- Du har en relevant faglig baggrund (eks. socialfaglig eller juridisk)
- Du har erfaring med arbejdet med mellemkommunale refusioner
- Du har erfaring med arbejdet med anbringelseskontrakter
- Du besidder gode formulerings- og forhandlingsevner
- Du har økonomisk flair og analytiske evner
- Du evner både at arbejde på tværs, i team og selvstændigt
- Du er struktureret og effektiv både med de daglige driftsopgaver og når der kommer opgaver af mere uforudset karakter
- Du skal være i stand til at vurdere og prioritere opgaverne, da de er mangeartede
- Du bidrager til afdelingens gode humør og positive omgangstone
Du bliver:
En del af et fællesskab med ca. 4000 kolleger i Børn & Unge, der alle arbejder enten direkte eller indirekte for, at alle børn og unge skal have lys i øjnene og mestre eget liv. Også de børn og unge, der er i udsatte positioner. Vi arbejder hver eneste dag for at skabe sammenhæng for børn og unge, og vi gør det ud fra devisen: Forskellige i fællesskab og ud fra et fælles børnesyn, forældresyn, samarbejdssyn og læringssyn. Læs mere om, hvordan vi arbejder i Børn & Unge her.
Viborg Kommune er en værdibaseret organisation, hvor vores 4 personalepolitiske værdier mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod ikke er noget vi siger, men noget vi mener og efterlever.
Stillingen er organisatorisk placeret i Sekretariatet med reference til teamlederen i driftsteam 1 og er på 37 timer om ugen, men du vil også qua dine generelle konsulentopgaver få en tilknytning til konsulentteamet i sekretariatet. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med ledelsen og medarbejdere i Familieafdelingen, Familieplejekonsulenterne, vores juridiske team og dine kollegaer i sekretariatet.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst
Ansøgningsfrist er den 15. november 2023, og der forventes afholdt samtaler den 21. november 2023.
Ansættelsessted er Viborg Rådhus, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontraktkonsulent Marie Hessner på tlf. 87 87 10 18 eller teamleder Annette Vester på tlf. 87 87 10 05.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
BU Sekretariatet, Prinsens Alle, 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928548