BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med databeskyttelse og yde god service over for medlemskommunerne?
Kan du se behovet for at sikre borgernes tillid til kommunernes behandling af data?
Har du gennemslagskraft, og har du lyst til at løse en opgave på tværs af 65 kommuner?
Så har du chancen nu for at søge et helt unikt job.
Vi søger en medarbejder med kompetencer indenfor arbejdet med databehandleraftaler, forhandlinger, tilsyn etc. Databehandlersekretariatet er oprettet for at sikre en ensartet praksis for kommunernes tilsyn med databehandleraftaler, sikre en bedre forhandlingsposition for kommunerne ved indgåelse af nye databehandleraftaler og styrke kompetencerne på området.
Sekretariatet blev oprettet i 2022 til at føre tilsyn med de databehandleraftaler, der er indgået med kommunernes leverandører på vegne af medlemskommunerne. Sekretariatet skal herudover forhandle og indgå databehandleraftaler på vegne af vores medlemskommuner - herunder foretage overordnede risikovurderinger af de databehandlinger, som aftalerne omhandler. Dette arbejde skal nu igangsættes, og vi søger en medarbejder, der kan supplere vores team.
Vi søger derfor en medarbejder med kompetencer inden for
- Forhandling af databehandleraftaler, herunder at udarbejde risikovurderinger
- Revision og tilsyn
- IT-systemers arkitektur og teknikken bag systemerne
Kan du ikke dække alle tre områder, så skal du ikke holde dig tilbage. Vi skal nok give dig en grundig indføring i arbejdet, der sikrer, at du kan løse opgaverne. Du bliver en del af team på 4 kolleger, som sammen med sekretariatschefen og en chefkonsulent - begge med juridisk baggrund – tilsammen udgør et kompetent og stærkt tilsyns- og forhandlingsteam.
Du bliver en del af en nystartet og ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på innovation, videndeling og en åben og konstruktiv dialog – meget gerne præget af humor.
Din profil og forventninger
- Du har en relevant baggrund og du har interesse for eller erfaring med styring og forhandling af databehandleraftaler, risikovurdering, IT-kontrakter, tilsyn etc.
- Du har erfaring fra arbejde med databeskyttelsesforordningen, databeskyttelsesloven og informationssikkerhed.
- Du har kendskab til arbejdet i kommunerne, og har derfor et indblik i, hvilke arbejdsgange og behandlingsaktiviteter som IT-systemerne understøtter.
- Du er en god holdspiller, der sætter pris på samværet med dine kolleger, og du vil gerne løse opgaverne som en del af et team.
- Du er god til at tilrettelægge din arbejdsdag, og du kan strukturere og planlægge dit arbejde på en måde, så dine opgaver bliver fulgt til dørs.
- Du spiller ind i forhold til udvikling af vores fælles arbejdsopgaver.
- Du er initiativrig, har gennemslagskraft og god til at dokumentere dit arbejde.
- Du har gode formidlingsevner og kan kommunikere på tværs af faggrænser.
- Du er i stand til at manøvrere i et organisatorisk og teknologisk landskab under konstant forandring.
- Du har en selvstændig og nysgerrig tilgang til dit arbejde, og du evner at holde flere bolde i luften uden at miste det gode humør.
- Du trives i en udadvendt rolle, da stillingen indebærer en bred berøringsflade såvel internt i kontoret og ikke mindst i forhold til medlemskommunerne og de mange eksterne samarbejdspartnere og leverandører.
- Du er parat til at tage fra, for der bliver også brug for ”rugbrødsarbejde” i sekretariatets produktion.
Vi tilbyder
- En spændende stilling i et nyt sekretariat, hvor der arbejdes teambaseret.
- Mulighed for stor personlig og faglig udvikling.
- Et godt arbejdsmiljø med fokus på den gode trivsel.
- Mulighed for at være med i udvikling af et unikt fælleskommunalt samarbejde.
- Fleksibilitet.
- Ansvar og indflydelse.
Om Det fælleskommunale Databehandlersekretariat (DBS)
DBS er et fælleskommunalt samarbejde, der er stiftet i foråret 2022. Foreløbig er 65 kommuner gået sammen i foreningen, der danner rammen om samarbejde om tilsyn med overholdelse af databehandleraftaler og forhandling af aftaler.
Kompetenceudvikling, videndeling og netværk mellem medlemskommunerne og sekretariatet er fundamentet for at skabe en succes, og derfor en del af sekretariats kerneopgaver. Alle medlemskommuner har udpeget en fast kontaktperson til sekretariatet med indsigt i området og som har ansvaret for implementering af foreningens fælles initiativer i egen kommune.
Ordentlighed og den professionelle tilgang til opgaveløsningen er bærende værdier i sekretariatets samarbejde med medlemskommuner, leverandører og andre interessenter.
DBS har hjemsted på rådhuset i Viborg Kommune.
Kontakt os gerne
Vil du gerne høre mere om stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Henrik Houmøller Sprøgel på tlf. 24 85 96 97. Dog ikke uge 27, 28 og 29 pga. ferie
Du kan også læse om sekretariatet på vores hjemmeside kommunedbs.dk
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastlægges i en individuel aftale med udgangspunkt i gældende kommunale overenskomst. Aflønning forhandles ud fra kvalifikationer efter principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er tirsdag den 15. august 2023. Der vil være 1. samtalerunde onsdag den 23. august 2023 og evt. en 2. samtalerunde mandag den 28. august 2023.
Er du interesseret?
Klik på "Opret ansøgning" og send os din ansøgning med vedlagt CV.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Viborg Kommune, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=654a3fec-6f15-400f-bb27-fac8a56721d8
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5852481