BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Grib muligheden for et job med faglig tyngde og fokus på høj kvalitet og et godt sammenhold.
Vi udvider det økonomiske hold i Minksekretariatet i Viborg og har brug for flere dygtige kolleger, som gerne vil arbejde i dybden med det økonomiske aspekt i den komplekse sagsbehandling og forberedelse af sager til afgørelse i de nedsatte minkkommissioner.
De økonomiske medarbejdere indgår sammen med de juridiske kollegaer og teamet af administrative kolleger i behandlingen af minkavlernes ansøgninger om erstatning.
Hverdagen i Minksekretariatet
Du bliver en vigtig medspiller i et sekretariat med fokus på høj kvalitet og et godt sammenhold. Et godt arbejdsklima er vigtigt for os. Vi hjælper hinanden både inden for samme fagområde og på tværs af dem alt efter, hvad der giver mening. Vi arbejder typisk i teams, hvor forskellige faglige styrker mødes og skaber de bedst mulige løsninger på opgaverne.
Du får et spændende og udfordrende job i Viborg med engagerede kolleger og en arbejdsdag, der også rummer plads til fritid og familieliv. Efter din opstart er der evt. mulighed for hjemmearbejde i mindre omfang, ligesom vi har flekstid og betalt frokostpause.
Dine arbejdsopgaver
- Kontrol og validering af økonomiske oplysninger
- Kontrol og validering af erstatningsopgørelse
- Arbejde på tværs af faggrupper, særligt har du et tæt samarbejde med de juridiske sagsbehandlere
- Understøtte kommissionerne under sagernes forberedelse.
- Bidrage til at kommissionerne kan fastlægge praksis på et nyt retsområde
- har praktisk viden om aflæggelse af årsrapporter og grundlæggende regnskabsforståelse
- har bred og almen driftsøkonomisk forståelse
- er habil bruger af Excel
- er god til at formidle økonomiske forhold for både fag- og lægfolk
Det er en fordel, at du er god til at kommunikere – både mundtligt og skriftligt – og at du kan samarbejde med kolleger med forskellige uddannelsesmæssig og erfaringsmæssig baggrund. Udover kommunikation internt i sekretariatet vil du få en vigtig rolle overfor de forskellige erstatningskommissioner.
Har du praktisk erfaring fra et revisionshus, bank, en økonomi- eller controllerfunktion eller lignende, herunder forståelse for økonomiske processer m.v., er dette kun et plus.
Om dig
Vigtigst af alt er, at du har lyst til økonomisk sagsbehandling og formidling og har et godt humør og gåpåmod.
Vi forestiller os, at du har en teoretisk baggrund som cand.merc., HD’er eller på anden måde har tilegnet dig tilsvarende relevant viden og erfaring.
Det er en fordel, hvis du har erfaring indenfor emnet, men du kan også være nyuddannet eller i starten af din karriere. Du skal kunne formulere dig enkelt og klart og ikke være bange for at tage ansvar.
Du vil blive en del af et kompetenceudviklingsforløb med en stejl udviklingskurve. Du vil hurtigt få egne ansvarsområder samtidig med, at du vil blive en del af et internt oplærings- og sparringsmiljø gennem sidemandsoplæring og ved deltagelse i interne introkurser.
Vi glæder os til at høre fra dig
Vi har brug for dig hurtigst muligt og evaluerer derfor ansøgninger løbende. Så søg gerne allerede i dag via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk
Sidste frist for at indsende ansøgninger er den 24. januar 2024, kl. 23.59.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Skatteministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer.
Stillingen er tidsbegrænset til udgangen af 2025.
Arbejdsstedet er Toldboden 2 i Viborg.
Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos Teamleder Mie Højgaard Bloch (mihbl@minksekretariatet.dk) eller Teamleder Tommy Bach (toba@minksekretariatet.dk). For spørgsmål om personaleforhold kan du kontakte HR-Partner, Lillian Hundahl på tlf. 3057 9496.
Minksekretariatet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Du kan læse mere om Minksekretariatet på https://www.minksekretariatet.dk/
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade , 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971799