Økonomikonsulent søges til Regnskabsafdeling i Region Midtjylland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Region Midtjylland søger en regnskabsinteresseret økonomikonsulent, som brænder for at arbejde med moms og afgifter.

 

 

Om jobbet

I jobbet som økonomikonsulent i Regnskab skal du varetage opgaver på moms- og afgiftsområdet, herunder have sparring med de decentrale enheder om moms og afgifter.

Du vil indgå i et team sammen med en anden medarbejder, hvor I sammen har ansvaret for moms- og afgiftsområdet i Region Midtjylland.

De primære arbejdsopgaver vil være følgende:

 

·         Opgaver på moms- og afgiftsområdet, herunder også lønsumsafgift

·         Momskontroller

·         Momsopgørelse- indberetning og afregning

·         Sætte dig ind i relevant lovgivning og praksis på området

·         Løse komplekse opgaver og problemstillinger

·         Rådgivning og sparring med de decentrale enheder

·         Være med til at sikre et godt kontrolmiljø

·         Udarbejde interne retningslinjer og vejledninger

·         Vejlede og orientere om nye retningslinjer – ud i organisationen

·         Opfølgning og controlling af, om retningslinjer efterleves

·         Være med til at udvikle momsområdet i regionen

·         Deltagelse i ERFA-arbejde både internt og med de andre regioner

 

 

Om dig

Du har en relevant økonomiuddannelse og erfaring fra det offentlige, revisionsbranchen eller det private erhvervsliv, hvor du har arbejdet med moms og afgifter.  

 

Det er ikke et krav, at du har nævnte baggrund, men du skal have indstillingen, interessen og lysten til at arbejde hen imod at blive momsgeneralist og måske senere specialist.

 

Du har et godt kendskab til regnskabsopgaver, og med dit overblik er du løsnings- og udviklingsorienteret.

 

Du er analytisk, struktureret og forstår økonomiske processer og kan arbejde med mange data i Excel. Det vil også være en fordel, at du har prøvet at arbejde i økonomisystemer, kender til kontoplansopbygning og kan navigere rundt og forstå mulighederne heri. Generelt har du et godt overblik over processer, men forstår også at dykke ned i detaljerne.

Du er god til at kommunikere og formidle kompliceret stof klart og præcist både mundtligt og skriftligt. Du skal kunne arbejde selvstændigt, men samtidig også være god til at samarbejde og nemt kunne indgå i dialog med kollegaer på tværs af en stor organisation.

 

Du er en holdspiller med en positiv tilgang, som bidrager til, at teamet får opgaverne løst til tiden.

 

 

Vi tilbyder

·         Mulighed for at være med til at udvikle moms- og afgiftsteamet

·         Store muligheder for personlig og faglig udvikling

·         At blive stærk på et spændende fagligt område med mange muligheder

·         En arbejdsplads med gode kollegaer, plads til faglig sparring og højt humør

 

En arbejdsplads, der lægger vægt på den enkeltes trivsel, og som giver mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så der er balance mellem arbejdslivet, fritidslivet og familielivet.

 

 

Om os

I Regnskab i Koncernøkonomi vil du være en del af et kontor med 26 andre engagerede kollegaer. Vi sætter fagligheden i højsædet i en hverdag, der er præget af åbenhed, dialog og en uformel omgangstone. 

 

Regnskab er ét blandt seks kontorer i Koncernøkonomi med i alt ca. 100 ansatte. Koncernøkonomi har det overordnede ansvar for Region Midtjyllands økonomi, herunder budget, regnskab, økonomiske analyser og strategier for forvaltningen af regionens ejendomsportefølje. Dertil kommer afregning af praksisområdet og sikring af lægedækningen.

 

Om ansættelsen

Der er tale om en fuldtidsstilling med tjenestested i Regionshuset i Viborg, Skottenborg 26, 8800 Viborg.

 

Forventet tiltrædelse den 1. august 2023 eller snarest muligt.

 

Løn– og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

 

Interesseret?

Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte vicekontorchef Thomas Juul Jensen på 22 95 19 21 eller mail: thomas.juul.jensen@rm.dk.

 

Ansøgningsfrist: 4. juni 2023.


Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 24-26.

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Skottenborg 26, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://midtjob.dk/ad/okonomikonsulent-soges-til-regnskabsafdeling-i-region-midtjylland/g4ggzm/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835578

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook