BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Økonomistaben i Viborg Kommune søger en stærk og alsidig økonomikonsulent, som kan tiltræde 1. juni 2024 eller efter aftale.
Hvem er vi?
Viborg Kommune har en central økonomifunktion. Vi udnytter fordelene ved den centrale funktion og lægger samtidig stor vægt på samarbejde og dialog med fagområderne og decentrale enheder. I det daglige fylder budgetlægning, budgetopfølgning, sparring med centrale og decentrale enheder meget. Til at understøtte opgaveløsningen er der et øget fokus på effektiv anvendelse af økonomisystemet, tilknyttede værktøjer, dataunderstøttelse og automatisering, og alle medarbejdere bidrager hertil.
Økonomistaben består af 45 medarbejdere, som er fordelt i flere forskellige opgavefællesskaber, der arbejder med budgetlægning og -opfølgning, regnskab, økonomisk sparring med kommunens ledere på alle niveauer, udvikling af styringsredskaber, data & automatisering, brug af kunst intelligens og meget mere. Vi er således en moderne økonomifunktion, hvor faglighed, troværdighed og proaktivitet er i højsædet. Økonomistaben har en netværksbaseret organisering omkring opgavefællesskaber med tværgående ledelse, hvor vi har fokus på hele tiden at imødekomme organisationens ændrede behov og skabe en god arbejdsplads med høj trivsel, frihed og gode udviklingsmuligheder.
Dine opgaver
Vi ønsker en profil, der med professionalisme og godt humør bringer stærke fagligheder med sig. Du vil komme til at arbejde med forskellige økonomistyringsområder på flere fagområder. Har du erfaring med mere specielle kommunale økonomistyringsopgaver, eksempelvis puljer med ekstern finansiering, garantier, byggemodning, ydelsesrefusion eller lignende så er det et plus.
Dine opgaver vil bestå af:
- Månedlig budgetopfølgning for decentrale enheder og dele af forvaltningen,
- Budgetlægning
- Regnskabsaflæggelse
- Konsulentbistand til udvalgte driftsområder – centralt og decentralt
- Controlling
- Analyse- og projektarbejde
- Deltagelse i udvikling og vedligeholdelse af økonomistyringsværktøjer og metoder
Vi tænker du vil trives i stillingen, hvis du har lyst til at tilegne dig viden, tænke tværgående og tage ejerskab i flere opgavefællesskaber. Vi forestiller os:
- at du har erfaring fra den kommunale økonomiske verden
- at du har indgående kendskab til at arbejde med økonomisystemer (gerne Prisme), it-systemer i almindelighed og Excel i særdeleshed samt ledelsesinformationsværktøjer
- at du formulerer dig godt både mundtligt og skriftligt
- at du har gode samarbejdsevner og stærke sociale kompetencer
- at du påtager dig ansvar for de opgaver, du skal løse
- at du har stærke organisatoriske og analytiske evner, og kan gennemskue komplicerede økonomiske problemstillinger
Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job med gode muligheder for imødekomme ønsker til arbejdsområder, kompetenceudvikling og ansvar.
Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Vi lægger vægt på samarbejde samt fælles ansvarlighed med plads til forskellighed. Der er gode muligheder for videreuddannelse og kompetenceudvikling, og vi forventer du benytter disse muligheder.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Bjarne Hansen tlf. 87 87 89 35.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 16. april 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. og 23. april 2024, og du vil blive indkaldt via e-mail.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Økonomi - Økonomistyring, Prinsens Alle, 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019969