Projektleder til implementering af nyt socialfagligt IT-system i Region Midtjylland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for implementering af vores nye socialfaglige IT-system Sensum One til ca. 3000 medarbejdere? Vil du være en del at et stærkt team, der arbejder med den social- og sundhedsfaglige IT-anvendelse og udvikling på det specialiserede socialområde?

Om stillingen 
Socialstaben søger en projektleder med stor viden om implementering af IT-systemer og flair for IT og undervisning. Derudover vil det være en fordel, men ikke et krav, hvis man har viden om socialfaglig dokumentation og kan indgå i arbejdet med at strømline dokumentationspraksis i vores nye socialfaglige IT-system. Opgaveporteføljen vil også indeholde opgaver, som generelt kan styrke IT-understøttelsen på det specialiserede socialområde og sikre fremdrift i disse. 

Du skal arbejde på tværs af Region Midtjyllands otte specialområder i tæt samarbejde med teamet Social IT og resten af Socialstaben. Du skal kunne koordinere og planlægge en god og robust implementering, som sikrer en sikker drift på alle vores tilbud under udrulning, og du skal indgå i arbejdet med fælles dokumentation i vores nye socialfaglige IT-system.

Du får til opgave

  • at være projektleder for implementeringen af vores nye socialfaglige IT-system og sikre, at vi når sikkert i mål.
  • at være projektleder for udarbejdelse af undervisningsmateriale til brug under implementeringen, men også fremadrettet til on-boarding af nye medarbejdere, når vi er gået i drift.
  • at indgå i arbejdet med konfiguration af vores nye socialfaglige IT-system.
  • at understøtte arbejdet med fælles social- og sundhedsfaglig dokumentation og kvalitetskravene til denne og forbedre og sikre optimal og tilstrækkelig systemunderstøttelse af social- og sundhedsfaglig dokumentation på Socialområdet.
  • at koordinere, planlægge og udføre forskellige IT-strategiske, drifts- og udviklingsopgaver.
  • at agere projekt- og procesleder på opgaver på Socialområdet, herunder digitaliseringsopgaver/-projekter.

Vi kan tilbyde dig

  • at blive en del af et team med højt engagement og faglighed inden for anvendelse og forvaltning af vores nye socialfaglige IT-system samt en række andre systemløsninger til Socialområdet.
  • et bredt spændingsfelt af spændende og udfordrende opgaver, som bringer dine evner inden for bl.a. koordinering, formidling og sundheds- og socialfaglig IT-forståelse i spil. 
  • høj grad af ansvar i opgavevaretagelsen, hvor din indsats sammen med teamet er af afgørende betydning for det specialiserede socialområde.
  • en central rolle i indsatsen med at styrke IT-anvendelsen på det social- og sundhedsfaglige område i tæt samarbejde med ledelsen, Social IT-teamet, centrale samarbejdspartnere og specialområderne.
  • opgaver som at igangsætte og lede digitalisering af arbejdsgange og udnyttelse af IT-systemer i tæt samarbejde med specialområderne.
  • dygtige og humoristiske kollegaer, der har en uformel omgangstone.

Vi forestiller os, at du

  • har en projektlederuddannelse, gerne kombineret med en socialfaglig/sundhedsfaglig/IT-faglig baggrund.
  • har erfaring med implementering af IT-systemer, gerne inden for socialområdet.
  • har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt og kan lide at undervise.
  • arbejder struktureret og kan tænke hele vejen rundt om en opgave og sikre, at den kommer i mål.
  • søger samarbejde med andre, samtidig med at du tager ansvar, er proaktiv og selvstændig i din opgaveløsning.
  • har overblik, analytisk sans og er god til at skabe sammenhæng, når opgaveløsningen er kompleks.
  • har kørekort.
  • har teknisk flair og har forståelse for sammenhænge i systemer.
  • har forståelse for socialområdet og forstår at sætte dig ind i den organisatoriske sammenhæng.

Hvem er vi? 
Du bliver en del af Danmarks største og mest specialiserede socialområde. Et socialområde med store ambitioner om at gøre en forskel for de mest udsatte borgere i vores samfund. På Socialområdet i Region Midtjylland driver vi en række specialiserede bosteder, dagtilbud og institutioner for børn, unge og voksne med særlige behov. Tilbuddene er samlet i otte specialområder med hver deres områdeledelse.

I Socialområdets Stab er kerneopgaven at understøtte hele ledelsessystemet på Socialområdet og den fortsatte udvikling af Socialområdet. Socialområdets Stab har adresse på Tingvej i Viborg, hvor din daglige arbejdsplads også vil være. Staben er organiseret i tre kontorer. Du vil blive placeret i teamet Social IT, som er placeret i kontoret Strategi, Sekretariat og Kommunikation. Du vil referere til lederen af Social IT.

Løn og ansættelsesvilkår 
Der er tale om en fuldtidsstilling i en tidsbegrænset stilling på to år i Social IT-teamet i Socialstaben og med tiltrædelse hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Du vil få reference til vicekontorchef og leder af Social-IT Vibeke Kjær-Jensen. Spørgsmål til stillingen kan rettes til Vibeke Kjær-Jensen på tlf. 42466119. 

Ansøgningsfrist 
Din ansøgning skal være os i hænde elektronisk senest den 7. november 2024. 

Samtaler forventes afholdt den 14. november 2024. En eventuelt anden samtale forventes afholdt den 21. november 2024.

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Midtjylland, Tingvej 15 A, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128698

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook