Projektleder til implementering af TeleKOL i Midtklyngen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tilbud om telemedicinsk hjemmemonitorering til borgere med kronisk obstruktiv lungesygdom (TeleKOL) er et nationalt initiativ, som skal udrulles i hele landet. Tilbuddet omfatter, at udvalgte borgere med svær/meget svær KOL får mulighed for at anvende telemedicinsk udstyr i hjemmet. Via udstyret følges borgerens helbredstilstand af en sygeplejerske på hospitalet, og i samarbejde med den kommunale hjemmesygepleje kan der ved behov følges op med fx vejledning eller besøg hos borgeren. Formålet med tilbuddet er at understøtte borgerens mestrings- og handlekompetence ift. egen sygdom, og derved medvirke til at forebygge indlæggelse.

I Midtklyngen – dvs. Hospitalsenhed Midt, de lokale praktiserende læger samt Skive, Viborg og Silkeborg kommuner – skal TeleKOL implementeres fra primo 2024. Forventningen er, at tilbuddet vil omfatte ca. 225 borgere. Processen forberedes og planlægges i samarbejde mellem parterne i Midtklyngen. Den lokale projektorganisation er netop blevet reetableret, og der er behov for en projektleder, som kan være tovholder på arbejdet i samspil med ledere og faglige nøglepersoner i alle sektorer.

Udrulningen af TeleKOL har afsæt i en national aftale mellem KL, Danske Regioner og regeringen fra 2016. Arbejdet er nationalt forankret og organiseret med landsdelsprogrammer i hver af de 5 regioner. I Region Midtjylland er der i samarbejde mellem kommunerne og regionen etableret et programsekretariat, som koordinerer og understøtter arbejdet på tværs af de 5 klynger. Konkret er der udarbejdet en samarbejdsaftale, som beskriver de overordnede rammer og indhold ift. den lokale implementering i klyngerne. 

Vi har en styregruppe for projektet bestående af de involverede parter - MEN vi mangler en dygtig projektleder. Kunne det være dig?

Dine kommende opgaver:
Som projektleder vil du komme til at arbejde tæt sammen med en er række interessenter, herunder særligt de parter, der er involveret i projektet. Der er løbende mulighed for at få faglig sparring fra flere parter i samarbejdet.

Dine opgaver vil fortrinsvist blive at:

  • lede og sikre fremdrift i projektet. Dette i tæt samarbejde med formandskabet, styregruppen, de arbejdsgrupper som nedsættes samt det nationale programsekretariat for TeleKOL
  • sekretariatsbetjene styregruppen og de arbejdsgrupper der nedsættes
  • ajourføre samarbejdsaftalen for TeleKOL i dagtid i Midtklyngen
  • bistå i processen omkring udarbejdelse af tværsektorielle retningslinjer for TeleKOL vedr. rollefordeling, kommunikation og forpligtelse mellem kommuner, hospital og almen praksis
  • være tovholder på at planlægge og sikre målrettet og realiserbar kompetenceudvikling af sundheds-og plejepersonalet, som skal drive TeleKOL på hospitaler og kommuner i Midtklyngen, herunder være opsøgende på læringsmetoder som giver mulighed for fjernundervisning, e-learning, animation mv.
  • designe en kommunikationsindsats og en læringsindsats, inklusive animationsfilm, omhandlende egenmestring og sygdomsforståelse for borgere, som opfylder inklusionskriterierne for TeleKOL
  • sikre udstyr og aftaler med Fælles Service Center, som er enheder der opsætter udstyret til TeleKOL i borgerens hjem og oplærer borgeren i brugen af udstyret
  • holde styr på den samlede projektøkonomi i tæt dialog med formandskabet og økonomimedarbejdere i Viborg Kommune, herunder sikre løbende opfølgning på forbrug og prognoser for projektets samlede økonomi

Vores forventninger til dig:
  • har erfaring fra sundhedsvæsenet
  • har relevant erfaring som projektleder og gerne erfaring med at lede tværgående strategiske projekter med mange interessenter
  • har blik for og indsigt i rammer, vilkår, muligheder og udfordringer i forskellige sektorer
  • har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • har relevant videregående uddannelse, gerne på bachelor- eller kandidatniveau (men ikke et krav)

Vi forventer endvidere, at du:
  • kan opbygge, udvikle og vedligeholde samarbejde på tværs af sektorer
  • har forståelse for at vejlede og give sparring til parterne i projektet
  • kan arbejde fleksibelt og agilt i processer
  • trives ved at skabe resultater gennem andre, har personlig pondus og gennemslagskraft, men formår også at trække sig og give andre mulighed for at tage over
  • er systematisk, struktureret, iderig, initiativrig, har gå på mod og kan bevare roen og overblikket – også når det bliver svært

Vi kan tilbyde:
Vi kan tilbyde en spændende og meningsfuld stilling med rig mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer.

Du vil blive ansat i Sekretariatet Social, Sundhed & Omsorg, hvor du i det daglige vil komme til at løse opgaver med reference til teamleder i Sekretariatet for Social, Sundhed & Omsorg, Viborg Kommune Janne Folden.

Der er tale om et midlertidigt ansættelsesforhold med tiltrædelse den 1. august 2023.
Ansættelsesperioden er 1. august 2023 – 31. december 2024.

Løn- og ansættelsesforhold:
Efter gældende overenskomst mellem KL og din faglige organisation på et niveau, der svarer til kvalifikationerne.

Yderligere oplysninger:
Hvis du ønsker yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte Sundheds- og konstitueret omsorgschef i Viborg Kommune Kristine Stange på tlf. 51 83 60 20 og chefsygeplejerske på Regionshospitalet Silkeborg Tone Mørch Thomsen på tlf. 21 57 16 03 Begge er del af styregruppen.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 20. juni 2023, og du vil blive indkaldt via mail.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sekretariatet, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=e2d7c2e3-36a7-4c89-b001-be7d1f411bf1

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838820

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet