BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af et team og en organisation, hvor Business Intelligence er højt prioriteret? Er du faglig og analytisk stærk? Er du god til at visualisere og formidle komplekse data på en overskuelig måde? Lægger du vægt på samarbejde og følger du dine opgaver og projekter til dørs?
Hvis du kan svare ”ja” til spørgsmålene, så er du måske vores nye BI-konsulent.
Business Intelligence er et højt prioriteret fokusområde i Viborg Kommune – og ikke mindst indenfor områderne social, sundhed, omsorg og beskæftigelse. Vi har i længere tid været i gang med at udvikle BI med tæt inddragelse af de ledere, chefer og direktører, som vi betjener. For at udnytte værdien af den ledelsesinformation vi har udviklet, har vi særligt fokus på implementering – samtidig med, at vi er opmærksomme på de udviklingsbehov, der måtte opstå løbende. Derfor søger vi nu kompetencer, der i særlig grad kan bidrage i forhold til denne del af processen.
Som ny BI-konsulent i Sekretariatet Social, Sundhed og Omsorg vil du blive en del af et ambitiøst og engageret team på i alt tre BI-konsulenter, der brænder for at gøre en forskel for dem, vi er til for. Dine arbejdsopgaver vil særligt være relateret til den del af Business Intelligence, der vedrører front-end. Derfor søger vi en kollega, som har sans for udvikling, udbredelse, implementering og anvendelse af Business Intelligence. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige BI-konsulenter i teamet, men du vil samtidig få dine egne primære faglige områder – omsorgs- og sundhedsområdet.
Dine kommende opgaver
Du vil blandt andet få følgende opgaver
- udvikle og implementere Business Intelligence løsninger samt være faglig ressourceperson og sparringspartner for ledere, chefer og direktører – samt den øvrige drift inden for de faglige områder, vi betjener.
- definere rapporteringskrav i samarbejde med den øvrige organisation og oversætte kravene til tekniske og funktionelle specifikationer med henblik på udvikling af analyser og rapporter.
- udvikle rapporter og dashboards på en let forståelig måde, som skaber værdi i organisationen.
- præsentere og formidle data således, at styring, udvikling og beslutningsprocesser på de forskellige ledelsesniveauer reelt understøttes af Business Intelligence.
- sikre implementering af og opfølgning på brugen af ledelsesinformation på tværs af fagområderne; sundhed og omsorg.
Vores forventninger til dig
Den ideelle kandidat har følgende kvalifikationer
- har en relevant videregående uddannelse og kompetencer, der matcher jobbet
- er faglig dygtig og analytisk stærk
- har forståelse for data og har erfaring med at arbejde med større datamængder
- kan analysere, visualisere og formidle data – også til målgrupper, der ikke normalt arbejder med data
- har erfaring med programmer som fx Excel Power Query, Power BI og/eller Targit
- er stærk i din kommunikation og kan lide at arbejde med formidling af komplekse sammenhænge
- har indsigt i og viden om sundheds- og eller omsorgsområdet
- er struktureret og god til at skabe overblik samtidig med, at du har styr på detaljen
- kan drive processer fra A til Z med øje for mål og delmål
- er fleksibel, ansvarlig og nysgerrig med en opsøgende tilgang til arbejdet
- søger og giver sparring, når det er relevant, ligesom du lægger vægt på at være en god samarbejdspartner
- kan håndtere skiftende deadlines og perioder med travlhed
Hvem er vi?
I Viborg Kommune har byrådet vedtaget en sammenhængsmodel, der har som mål, at borgerne oplever en sammenhængende, værdiskabende og helhedsorienteret indsats fra kommunen. Derfor ser vi det som en selvstændig styrke at finde og anvende metoder og løsninger, som giver værdi på tværs af de faglige områder, som vi dækker; social, sundhed, omsorg og beskæftigelse.
Du vil blive en del af et team på i alt tre BI-konsulenter, der er en del af Sekretariatet Social, Sundhed og Omsorg. Vi er tilsammen 77 ansatte, som alle arbejder med udgangspunkt i visionen ”vi gør livet lettere, for dem vi er til for”. Dem vi er til for, er blandt andet politikere, direktører og chefer samt lederne på driftsområderne.
Hvad kan vi tilbyde?
Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job, hvor du vil blive en del af et ambitiøst og engageret opgavefællesskab. Den fleksibilitet, vi forventer i forhold til at få løftet opgaverne, får du igen i form af stor frihed til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen. Vores omgangstone er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt.
Løn- og ansættelsesforhold
Efter gældende overenskomst mellem KL og din faglige organisation på et niveau, der svarer til kvalifikationerne.
Der er tale om en tidsbegrænset stilling af 6 måneders varighed med mulighed for forlængelse.
Ved ansættelsen vel der blive indhentet straffeattest.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne Kallestrup på tlf. 87 87 41 05.
Samtaler
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 7. februar 2024, og du vil blive indkaldt via mail den 6. februar 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Social, Sundhed & Omsorg, Prinsens Alle, 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980827