BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre data fra Rigsarkivets samlinger tilgængelige for borgerne? I enheden Adgang og Egenacces arbejder vi for at sikre borgerne indsigt i deres egne personoplysninger og egen historie - fx i forhold til tidligere anbragte børn. Der er stor interesse for området, og vi har brug for din hjælp!
Med næsten 1000 års analog og digital samfundsdokumentation er Rigsarkivet Danmarks hukommelse og videncenter for det danske samfunds udvikling. Vi indsamler, bevarer og leverer originale dokumenter og data, der understøtter videns- og retssamfundets behov og skaber nye indsigter og forståelser af vores samfund. I Rigsarkivet bliver du del af en ambitiøs og moderne organisation. I tæt samarbejde med vores brugere arbejder vi kontinuerligt på at være en vigtig spiller i den offentlige digitale infrastruktur, så vores store mængde data skaber størst mulig værdi for borgere, forskere, virksomheder og offentlige myndigheder.
I Rigsarkivet behandler vi spørgsmål om adgang til data med størst mulig åbenhed. Samtidig varetager vi hensynet til andre borgeres krav på beskyttelse af privatlivets fred. Dette kræver sikker sagsbehandling, hvor data fra enhver statslig og regional myndighed samt kommunale data kommer i spil.
Dine opgaver
Med dit arbejde i Egenaccesteamet hjælper du med at sikre en hurtig, korrekt og effektiv sagsbehandling. Du assisterer i arbejdet med borgernes ret til at få indsigt i oplysninger om dem selv. Dine opgaver knytter sig til sagsforberedelse og kan for eksempel være
- Gennemgang af kirkebogsopslag, attester og protokoller
- Gennemgang af frit tilgængeligt materiale
- Forberede materiale efter høringssvar fra andre myndigheder
- Optælling til statistik
- Diverse ad hoc-opgaver knyttet til den daglige drift
Om dig
Du er i gang med en videregående uddannelse, og vi forestiller os, at du læser humaniora eller samfundsfag. Vi forudsætter, at du har følgende kvalifikationer
- Arbejder struktureret og systematisk
- Kan bevare overblikket, også når der er tale om større opgaver
- Er velformuleret og god til dialog og samarbejde
Derudover er du
- Omhyggelig og har ordenssans
- God til at samarbejde og er serviceminded
- Grundig og følger opgaverne til dørs
- Mødestabil
- En person der sætter pris på humor og åben kommunikation i hverdagen
Det er en fordel, hvis du kan læse ældre håndskrift.
Løn og ansættelsesvilkår
Du vil blive aflønnet efter OAO-fællesoverenskomsten og organisationsaftale mellem HK/Stat og Finansministeriet som studerende (Ny Løn).
Arbejdstiden er gennemsnitlig ca. 15 timer om ugen, som kan tilrettelægges fleksibelt, så arbejds-, privat- og studieliv hænger sammen. Arbejdsstedet er Ll. Sct. Hans Gade 5, centralt i Viborg.
Ansættelse pr. 1. november 2023.
Vi indhenter straffeattest.
Din ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for, at du er indskrevet og læser ved en højere læreanstalt på en relevant uddannelse. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.
Ansøgningsfristen er lørdag den 2. september 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 36.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Camilla Storm på 4171 73 66 eller enhedschef Anne Bækgaard på 41 71 72 19.
Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.
Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rigsarkivet, Viborg, Ll. Sct. Hans Gade 5 , 8800 Viborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171256&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886268