BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
TRIMIT Group er en international, privat- og dansk-ejet software virksomhed, med egne selskaber i Danmark, Norge, Holland, Tyskland og Schweiz og derudover et netværk af forhandlere i yderligere 10 lande. Der er ca. 130 ansatte i TRIMIT på tværs af selskaberne, med størstedelen af de ansatte i Danmark.
Virksomheden udvikler en branchetilpasset forretningsløsning (ERP) som en add-on til Microsoft Dynamics Business Central kaldet TRIMIT, og sammen med det en serie af e-commerce løsninger, som er fuldt integreret ind i løsningen. Der er ca. 350 aktive kunder på løsningen med samlet ca. 10.000 brugere internationalt.
TRIMIT Group er præget af en kultur, som sætter mennesker først – i en erkendelse af, at selv verdens bedste produkt aldrig bliver bedre end de mennesker som omgiver det. Derfor er organisationen bygget op af specialister på hver deres felt, og med dybe kompetencer omkring de brancher og kunder som de betjener. Ancienniteten blandt de ansatte er blandt de længste i branchen, og samtidig er der stort fokus fra ledelsen på at bringe nyt talent ind i organisationen.
Virksomheden er på en spændende vækstrejse og virksomhedens internationale scope øger kompleksiteten i virksomhedens økonomi. Til at stå i spidsen for virksomhedens økonomiafdeling og til at simplificere virksomhedens økonomiske agenda søger TRIMIT Group derfor nu en forretningsorienteret og erfaren Group CFO.
Vækstrejse – International virksomhed - Ledelse
Vil du stå i spidsen for økonomien i en international softwarevirksomhed, hvor du får rig mulighed for at sætte dig præg på virksomhedens økonomiske retning og hvor der ikke er langt fra tanke til handling? Det får du nu en helt unik mulighed for som Group CFO hos TRIMIT Group.
Som den nye Group CFO får du ansvaret for at lede økonomiafdelingen bestående af seks medarbejdere. Med reference til virksomhedens Group CEO, varetager du følgende ansvarsområder og opgaver:
- Ansvarlig for ledelse af økonomiafdelingen med seks medarbejdere i direkte reference. Den nye Group CFO får til ansvar at organisere, sammensætte og strukturere teamet i økonomiafdelingen med udgangspunkt i forretningens behov.
- Ansvarlig for den månedlige rapportering til bestyrelsen samt kvartal, halvårs- og årsregnskab (7 selskaber) og at der herudfra bliver udarbejdet og fremvist økonomiske analyser af nøgletal
- Ansvarlig for at udvikle, optimere og digitalisere arbejdsgange og processer i økonomifunktionen med fokus på at optimere den økonomiske drift og anvendelsen på tværs i virksomheden.
- Ansvarlig for at sikre at relevante nøgletal videregives til de forskellige selskaber på Group-niveau, og at der implementeres et uniformt rapporteringsværktøj, som alle virksomhedens selskaber kan tilgå, så der sikres transparens omkring økonomien i de forskellige selskaber
- Ansvarlig for de enkelte selskaber får den støtte og service de har behov for, på budget og økonomiområdet – herunder proaktivt at følge op på selvsamme selskaber.
- Ansvarlig for intern risiko migrering, specielt i relation til større kundeprojekter
- Primær kontaktperson til bank, revisor, forsikring, pensionsordning og lign. økonomiske forhold/ordninger
- Deltage på bestyrelsesmøder (5 gange om året) og agere referent herfra
- Deltage på ledermøder på Group-niveau samt ad hoc møder på selskabsniveau
- Delvis deltagelse i direktionsmøder sammen med Group CEO og selskabets Bestyrelsesformand
Den nye Group CFO bliver en del af Group Management i TRIMIT Group.
For at få succes i jobbet kræver det, at du har erfaring fra en lignende stilling som CFO eller økonomichef i en international virksomhed, hvor du har fået erfaring med ledelse af en økonomifunktion, forretningsudvikling på strategisk niveau, rapportering og analyser af nøgletal samt konsolidering af regnskaber på et internationalt plan. Du har ligeledes erfaring med at effektivisere, videreudvikle og digitalisere processer og arbejdsgange i en økonomifunktion. Du har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi eller revision. Du har dertil en solid IT-forståelse og har god erfaring med ERP-systemer, og i den forbindelse anses det naturligvis som en fordel, hvis du har erfaring med Business Central. Du har ligeledes erfaring med rapporteringsværktøjer som f.eks. PowerBI.
Du behersker desuden dansk og engelsk på højt niveau i både skrift og tale. Det anses som en fordel, hvis du også behersker tysk.
Du har orden i penalhuset, og du er en ægte talknuser, hvis arbejdsmetode er kendetegnet ved at være systematisk og detaljeorienteret. Du er samarbejdsorienteret og trives i en rolle med en bred kontaktflade, hvor du evner at samarbejde på tværs af virksomhedens afdelinger og forskellige organisatoriske niveauer. Du er dertil tillidsvækkende og god til at netværke, hvilket også gør dig til en vellidt og motiverende leder, som formår at skabe følgeskab hos kollegaer og medarbejdere. Du har en solid forretningsforståelse, ligesom du er udviklingsorienteret og strategisk tænkende, hvilket sikrer, at du kontinuerligt arbejder på at effektivisere og simplificere arbejdsgange og processer i forretningen. Samtidig formår du også at se forretningen i et internationalt perspektiv, hvilket bidrager til udnyttelsen af synergieffekter.
Er du den nye Group CFO til TRIMIT Group i Viborg, så upload din ansøgning og dit CV. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til Sensu A/S, Thomas Bech, + 45 22 89 89 76. For yderligere information om TRIMIT Group A/S se: https://www.trimit.com/
Ønsket tiltrædelse for rollen er pr. 01-11-2024. Der gøres opmærksom på, at vi ikke arbejder med ansøgningsfrister, da ansøgningerne behandles løbende.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
SENSU A/S, Gøteborgvej, 9200 Aalborg SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024505