Nævnenes Hus søger erfarne jurister til samfundsvigtige opgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren jurist med interesse for offentligret, planret, byggeret eller generalist, der kan lide at arbejde med mange forskellige retsområder, så grib muligheden for at få et meningsfuldt job i et juridisk miljø, hvor ambitioner, initiativ og samarbejde er i højsædet!

Din karriere hos Nævnenes Hus er fyldt med muligheder for faglig vækst og personlig udvikling

Nævnenes Hus er en arbejdsplads med et stærkt juridisk fællesskab med ca. 160 jurister samt omkring 30 studenter. Vi har en stor faglig spændvidde, da vi huser 18 klage- og ankeinstanser. Der er derfor rig mulighed for at arbejde med juridisk metode.

Vi sørger for en grundig oplæring, hvor du arbejder sammen med erfarne kollegaer, hvor vi altid matcher dine faglige kompetencer. Du vil få videreudviklet dine kompetencer i forhold til at analysere kerneelementerne i en sag og formulere solide sagsfremstillinger og begrundelser. Som erfaren jurist får du større ansvar og arbejder selvstændigt med dine sagsområder. Uanset hvad, garanterer vi spændende arbejdsopgaver med okus på sparring, udvikling og et godt kollegialt samarbejde!

Du har også mulighed for at påtage dig andre opgaver, såsom undervisning og projektarbejde, og hermed bidrage til optimering og udvikling af systemer og sagsgange i Nævnenes Hus. Nogle medarbejdere har også mulighed for at møde i retten og repræsentere Planklagenævnet og Miljø- og Fødeklagenævnet i retssager anlagt mod nævnet.

Vi går op i at være en attraktiv arbejdsplads. Derfor prioriter vi nærværende ledelse, fleksibilitet og gode muligheder for at balancere arbejds- og privatliv. Dertil hører også et godt socialt sammenhold, som understøttes af vores aktive personaleforening, der arrangerer events og begivenheder på tværs af organisationen.

Dine fremtidige opgaver hos Nævnenes Hus

Nævnenes Hus er organiseret i forskellige retsområder og teams og vi søger nye kolleager til:

Plan og Energi: Området søger medarbejdere til Planklagenævnets sekretariat og Byggeklageenheden, der behandler klager over afgørelser truffet efter bl.a. planloven og byggeloven, som eksempelvis omhandler dispensationer fra lokalplaner, landzonetilladelser til opstilling af telemaster og byggetilladelser. Fælles for sagerne er, at de har stor betydning for både samfundsudviklingen, den kommunale og statslige planlægning og ikke mindst for de involverede borgere. Det er opgaven at påse om afgørelserne truffet i førsteinstansen, har overholdt den relevante sektorlovgivning samt forvaltningslovens regler.

For mere info kan du kontakte områdechef Malene Buus Christensen på 72 40 57 97 eller teamchef Ioana Fodor 72 40 59 60.

Jura: Vi varetager en række forskelligartede, tværgående, juridiske opgaver, hvor du også får mulighed får at anvende dine juridiske kompetencer i en politisk kontekst. Det er eksempelvis opgaver indenfor ministerbetjening, Folketingsarbejde og lovforslag, henvendelser fra Folketingets Ombudsmand, retssager, høringer vedr. f.eks. lovforslag eller politiske udspil, generel forvaltningsret, GDPR, udpegning af nævnsmedlemmer og tilsynet med private ankenævn. Team Jura er desuden ansvarlig for behandlingen af alle anmodninger om aktindsigt for de nævn, der sekretariatsbetjenes af Nævnenes Hus, sager og alle rekurssager vedrørende aktindsigt.

For mere info kan du kontakte juridisk chef Tina Tolstrup Bak Jensen på 72 40 59 01 eller teamchef Anne Larsen på 72 40 58 23.

Som kommende medarbejder forestiller vi os, at du:

  • Er erfaren cand.jur. eller cand.merc.jur.
  • Har et solidt fagligt niveau og kan omsætte denne faglighed til praksis
  • Du har et stort engagement og procesforståelse
  • Tager ansvar og kan arbejde målrettet med dine sager, så de får den rette kvalitet og i rette tid
  • Ønsker at bidrage til det faglige og sociale miljø og værdsætter samarbejde, videndeling og feedback
  • Har interesse for offentlig ret, herunder forvaltningsret
Ansættelsesvilkår:

Du ansættes i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC-overenskomsten.

Arbejdsstedet vil være Toldboden 2, 8800 Viborg – kun få minutters gang fra bus- og togstationen.

Ansøgninger skal være modtaget senest den 10. januar 2024.

Skriv en kort og motiveret ansøgning og vær gerne tydelig med, hvilket område, du er interesseret i.

Brug vores online ansøgningsmodul ved at klikke på "søg stillingen".

Vi gennemfører første samtaler i uge 3 og vi anvender tests som en del af rekrutteringsprocessen.

Ansættelse fra 01.03.2024 eller hurtigst muligt.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Vil du vide mere?
Læs mere om at arbejde i Nævnenes Hus på: https://naevneneshus.dk/karriere/


I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Nævnenes Hus, Toldboden , 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959752

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook