Sagsbehandlere til kontrol af udbytterefusion i Viborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde i Danmarks største styrelse, hvor der er fleksible arbejdsforhold og en god balance mellem arbejde og fritid? Har du interesse for udenlandske selskabs-/ fondskonstruktioner og sagsbehandling? Så er det måske dig, vi kan byde velkommen i US 03 – Udbytterefusion i Viborg.

Udbytterefusion er ikke enkelt. Da opgaven er i fortsat udvikling, søger vi flere nye kollegaer. Du bliver en del af et fagligt område, hvor vi dagligt arbejder for at sikre, at indeholdt udbytteskat bliver tilbagebetalt korrekt til aktionærer.

Din enhed er placeret i Viborg, hvor vi på skattecenteret er 150 medarbejdere. Du får 22 dygtige kollegaer, der hver dag arbejder for, at aktionærer, der ansøger om refusion af udbytteskat får refunderet den skat, som de er berettiget til, hverken mere eller mindre.

En af dine kommende kollegaer, Anne siger: ” Du bliver en del af et stærkt team med godt humør. Den kollegiale oplæring og sparring er helt i top og du får et job med stor fleksibilitet. Sammen løser vi opgaverne og du står aldrig alene. Vi løser i vores team en vigtig samfundsmæssig opgave”.

Du får en hverdag med sagsbehandling, der kræver at man selvstændigt håndterer og vurderer sagerne samt faglig sparring med gode kollegaer. Du vil også få berøringsflader uden for Skattestyrelsen fx til aktører i den finansielle sektor i Danmark og internationalt.

Kontrol af refusionsanmodninger – for sagsbehandlere med fokus på detaljer og kvalitet
Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af kontrol af refusionsanmodninger, hvor du vil få brug for din skarpe sans for detaljer. Du arbejder struktureret og undersøgende. Du spotter forskelle i sager, der ved første øjekast ligner hinanden. Du gennemskuer de forhold, som kræver ekstra fokus for at sikre korrekt sagsbehandling. Konkret kommer du bl.a. til at varetage følgende opgaver:

  • Kontrol af anmodninger om refusion af udbytteskat
  • Indkalde og gennemgå dokumentationsmateriale
  • Juridisk kvalificering af udenlandske enheder
  • Afslutte sager, herunder lave forslag til afgørelser og træffe afgørelser
Med fagligheden i højsædet – læring og kompetenceudvikling
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som skatterevisor, professionsbachelor i offentlig administration, cand.jur., cand.merc. jur., cand.merc. aud. eller lign. Du har erfaring med de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og forstår det juridiske sprogbrug – eller du har evnerne til at opbygge de faglige kompetencer der kræves. Det er en fordel, hvis du har kendskab til det finansielle område, værdipapirer og/eller skatteområdet. Du kan også være nyuddannet indenfor en af ovennævnte uddannelser og klar til at indtage dit første arbejde. Du er god til at kommunikere på både dansk og engelsk i skrift og tale.

Du får et grundigt og struktureret introduktions- og oplæringsforløb, og du bliver tilknyttet en makker, der hjælper dig til rette både socialt og fagligt.

Bliv en del af Skattestyrelsen – der gør en forskel.
Skattestyrelsen har en målsætning om, at vi skal være én af Danmarks allerbedste arbejdspladser. Vi arbejder ud fra princippet om, at vi skal spille hinanden gode. I fællesskab værner vi om en arbejdsplads med god trivsel og arbejdsglæde.

Hos os bliver du en del af et engageret, tillidsbaseret og imødekommende arbejdsmiljø. Vores omgangstone er uformel og humoristisk, og vi har et godt kollegialt fællesskab, bl.a. gennem personaleforeningen, der står for spændende aktiviteter.

Vi sætter læring og kompetenceudvikling i centrum og vores faglighed er i højsædet. Vi tager udgangspunkt i den enkelte og finder sammen med dig ud af, hvordan dine kompetencer bedst muligt bringes i spil. I Skattestyrelsen arbejder vi aktivt med karriereudvikling, og du har mulighed for at udvikle din karriere på mange måder. Du kan fx blive en dygtig specialist, udvikle dit talent som generalist eller gå ledervejen. Behov og muligheder for udvikling er en løbende dialog mellem dig og din leder.

Vil du vide mere om Skattestyrelsen som arbejdsplads, så se: https://sktst.dk/job-og-karriere

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 25. september 2024.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Maibritt Wibe på telefon 72 38 81 36 eller sagsbehandler Henrik Mackenhauer på telefon 72 37 77 15.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 40. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. december 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Brovej 20A, 8800 Viborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Viborg, Brovej, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109012

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook